Eltűnt… nem veszi fel a telefont… megszűnt…

Mit tegyen, ha nem éri el a kivitelezőjét? Amennyiben meglévő napelemes rendszerének korábbi kivitelezőjével nem tud kapcsolatba lépni, de szeretné érvényesíteni napelemes garancia igényét vagy bővítené meglévő napelemes rendszerét, a következőket teheti.

 

Hibajavítás és garanciaérvényesítés

Amennyiben rendszerében valamilyen hibát tapasztal és a kivitelezője már nem érhető el valamilyen okból, két dolgot tehet:

  1. Meglévő rendszeréhez tartozó garancialevelét Önnek a szerelés befejezésekor a szerelők átadták. Keresse fel a gyártó cég magyarországi képviseletének weboldalát, érdeklődjön a továbbiak felől.
  2. Kereshet másik napelemes céget is. Ebben az esetben azonban előfordulhat, hogy több céget is szükséges lehet megkeresni, mire megtalálja azt, aki rendelkezik azzal a típusú napelemmel, inverterrel, amellyel Önnek gondja akadt. Érdemes kitartóan keresni egy ilyen helyzetben, hiszen
      • minden napelemes rendszer más invertert, napelem panelt tartalmazhat attól függően, mit fogad el az adott áramszolgáltató,
      • az inverterek és napelemek minősége is eltérő, nyilván olyat kell találnia, ahol van ugyanaz az eszköz, amire Önnek szükséges van, (a napelemek minősítéséről ITT olvashat).

Amelyik cégnél van hibabejelentő felület ott potenciálisan aktív és nagy ügyfélkörrel rendelkező cégről beszélünk, így esélyes lehet a gyors problémamegoldás, érdemes eszerint szűrni a cégeket.

Meglévő rendszer bővítése új kivitelezővel

Amennyiben Ön a meglévő napelemes rendszerét szeretné bővíteni, viszont nem tudja a korábbi kivitelezőjével ezt megoldani, ugyanúgy érdemes keresgélnie, mint a napelemes garancia érvényesítésének esetében.

      • Mindenképpen mérlegelni szükséges a meglévő rendszer inverterének és napelem paneleknek a típusát, teljesítményét és a felmerült igényeket, amely indokolja a bővítést.
      • Beszerezhető-e még a meglévő napelem típus, esetleg kompatibilis más gyártányokkal? Képes kiszolgálni a megnövekedett elektromos áram termelés igényt vagy szükséges cserélni?
      • Fel kell mérni, hogy a jelenlegi inverter képes-e kiszolgálni a bővítéssel megnövekedő termelést? Amennyiben az inverter cseréjére szükség lesz, egy új engedélyeztetési folyamatot kell indítani.

Amire érdemes figyelni

 

  1. A napelemes rendszerének telepítését követően meg kell kapja a garancialevelet.
  2. Tájékozódjon arról, kihez és hová fordulhat kérdéseivel, esetleg problémáival (ügyfélszolgálat, hibabejelentés, gyártói kapcsolat).
  3. Időről-időre ellenőrizze a rendszer működését, éppúgy, mint egy villanyóra esetében is teszi.
  4. A garancia-időszak lejárta előtt ellenőrizze vagy ellenőriztesse rendszerét, hogy lássa, megfelelően működik és termel-e még a rendszer Amennyiben a termelést csökkenti valami – például egy időközben megnőtt fa, vagy egy újonnan épült emelet a szomszéd házon – érdemes még garanciaidő alatt akár cseréltetni is pl. az invertert, paneleket, alkatrészeket…

Amennyiben Ön szeretné bővíteni meglévő rendszerét, érdeklődjön munkatársainknál az info@naposmegoldas.hu címen vagy az alábbi gombra kattintva kérje ajánlatunkat.

Használja ki az állami otthonfelújítási támogatást napelemes rendszer telepítésére!

Számoljon velünk!